Besöksregistrering

Lättanvänt, lättadministrerat och GDPR-vänligt
All datalagring sker i Sverige

System för besöksregistrering

Daladatorer Besöksregistrering är en webbaserad tjänst med servern placerad i Dalarna. Systemet är enkelt och smidigt att använda – både för era besökare och för dem hos er som administrerar systemet. Integritetsskyddet är starkt och data lämnar aldrig Sverige. 

Daladatorer Besöksregistrering är modulärt – ni betalar bara för de funktioner ni behöver.

Grundpaketet 

  • Systemet anpassas med er logotyp och era färger.
  • In- och utcheckning via pekskärm i receptionen.
  • In- och utcheckning direkt i besökarens mobil genom att denne läser av en QR-kod.
  • Integritetsskydd – andra besökare som är eller har varit på plats visas inte.
  • Besökare kan välja att spara sina uppgifter för snabbare framtida incheckning.
  • Besökshistoriken rensas automatiskt efter en viss tid.
  • Notifikation till besöksmottagaren via e-post och/eller SMS1 när besökare checkat in
  • Besökaren får e-post efter incheckning med allmän information, till exempel inloggning till gästnätverk eller säkerhetsinstruktioner, och länk för smidig utcheckning
  • Möjlighet att skicka larm-SMS1 till alla incheckade besökare med utrymningsinstruktioner.
  • Möjlighet att skriva ut lista på dagens besökare vid larm/utrymning. 
  • Digital avprickning av besökare vid utrymning.
  • Anpasning av mallarna för de meddelanden som systemet skickar.
  • Stöd för flera entréer finns, köp bara till så många terminaler som ni behöver.
  • Hela systemet är på svenska.

Incheckningsterminal (surfplatta) med hållare offereras separat (dagspris). 

Tilläggstjänster

  • Besöksbrickor. Skrivare för namnetiketter, särskilt anpassade för användning på textil.
  • Språkstöd med svenska och engelska. Gäller hela systemet, även administrationssidorna. Ytterligare språk2 kan läggas till. Alla texter i systemet kan  dessutom kundanpassas med språkstödet.
  • Medarbetarincheckning. Håll koll på vilka medarbetare som är i byggnaden vid utrymning. Smidig in- och utcheckning med nyckeltagg eller streckkod.
  • Förbokning. Inbjudna besökare kan checka in och ut enkelt och bekvämt via länkar i ett välkomstmeddelande som systemet skickar via e-post.
  • Anpassade fält för utlånade passerkort, säkerhetsföreskrifter, NDA, godkännanden och dylikt.
  • Integration mot informationsskärmar, intranät och andra system för att visa nuvarande och kommande besökare.
PrislistaStartavgiftPer månad
Grundpaketet5 000 kr400 kr
Terminal (surfplatta)Offert
Tilläggstjänster
Skrivare för besöksbrickor 22 000 kr400 kr
– Per ytterligare skrivare2 000 kr200 kr
Språkstöd (svenska/engelska)1 500 kr150 kr
– Ytterligare språk, per språk 33 000 kr50 kr
Medarbetarincheckning 42 000 kr200 kr
Förbokning100 kr
Anpassade fält50 kr
Integration50 kr
Kostnader för SMS kan tillkomma 1

Fördelar

Support ges av samma utvecklare som varit med under utvecklingen av systemet. De är fullt insatta i systemets alla funktioner, vilket innebär en snabb och personlig service med hög kompetens. Möjlighet till kundanpassning finns. Kontakta oss för att diskutera förutsättningarna.

Kontakta oss för en kostnadsfri demonstration och för mer information!

Boka demonstration

1) SMS-funktionaliteten förutsätter att kunden tillhandahåller en SMS-gateway. I nuläget stöds digital telefonväxel som kan vidaresända e-post som SMS, exempelvis Telavox (fria SMS), Cellsynt (0,60 kr per SMS) eller Telia/Sergel respektiveTele2/Generic (kontakta er kontaktperson på Telia/Tele2 för prisuppgift).

2) Priset för etikettskrivare gäller vid tecknande av tvåårsavtal. Systemet har stöd för flera skrivare – köp gärna en till varje entré och en extra till kontoret om ni har långt till entrén. I priset ingår själva skrivaren. Kostnad för etikettrullar tillkommer. Önskas hjälp med installation på plats, eller anpassning av etikettmallen, debiteras normal timtaxa.

3) Med språkpaketet kan besökaren välja språk på incheckningsterminalen. Även e-postmeddelanden som systemet skickar till besökaren vid inbjudan och incheckning blir på valt språk. Systemet är grundöversatt till svenska och engelska. Önskas ytterligare språk går det att ordna. Ni tillhandahåller då översättningen och vi lägger in den i systemet.

4) Medarbetarincheckning är inte en tidstämplingsfunktion utan indikerar endast närvaro. Själva incheckningen är mycket smidig med RFID-läsare som läser av befintliga nyckeltaggar, eller en optisk läsare som kan läsa QR- eller streckkoder. En separat incheckningsterminal med pekskärm vid personalingången rekommenderas. Kontakta oss för mer information och demonstration! 

Vi använder cookies för att optimera din upplevelse